O Borchers θυμάται τη διαδικασία δημιουργίας του iPhone

Ο Bob Borchers, πρώην μηχανικός για το iPhone στην Apple, σε διάλεξη που έδωσε σε σχολείο της Καλιφόρνια έδωσε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη διαδικασία κατασκευής του δημοφιλούς smartphone και της σκέψης πίσω από αυτό.

Συγκεκριμένα, ο Borchers ανέφερε ότι όταν ο Steve Jobs συγκέντρωσε την πρώτη ομάδα που θα ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή του iPhone τους υπογράμμισε ότι σκοπός δεν ήταν η δημιουργία μιας touchscreen συσκευής που θα έπαιζε εφαρμογές κτλπ αλλά η δημιουργία ενός τηλεφώνου το οποίο οι χρήστες του θα ερωτευόντουσαν.

“What’s interesting is that the challenge Steve laid out for us when we created the iPhone wasn’t to make a touch-screen device that would play apps and do all of this stuff. His [charge] was simple. He wanted to create the first phone that people would fall in love with. That’s what he told us.”

Ο ίδιος, όντας εκπαιδευμένος μηχανικός, αναρωτήθηκε «τι στο καλό σημαίνει αυτό;». Συνεχίζει αναφέροντας ότι «στην τελική είχε δίκιο. Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί κάτι τόσο ουσιαστικό και ολοκληρωμένο στις ζωές των ανθρώπων που θα προτιμούσες να ξεχάσεις το πορτοφόλι σου αντί για το iPhone σπίτι σου».

Ο Borchers αναφέρει ότι η επιτυχία της Apple οφείλεται εν μέρει στο να επικεντρώνεται σε μερικές βασικές ιδέες. Στο να παραβιάζεις τους κανόνες αλλά με λεπτότητα, στην προσοχή στη λεπτομέρεια και στην προτροπή να “σκεφτείς διαφορετικά” τη σχέση σου με τη συσκευή.

Μάλιστα, ο αρχικός στόχος της συσκευής ήταν η δημιουργία του καλύτερου iPod μέχρι τότε και η μεταφορά του Internet στην τσέπη του χρήστη, μια ιδέα σχετικά άγνωστη μέχρι τότε. Η δυνατότητα αγοράς εφαρμογών, GPS δυνατότητες, βίντεο, φωτογραφία κτλπ δεν ήταν ο πρωταρχικός στόχος.

Για παράδειγμα, ο Borchers θυμάται το πως το iPhone αρχικά είχε σχεδιαστεί με πλαστική οθόνη αλλά λίγο πριν την κυκλοφορία ο Jobs απαίτησε την αλλαγή σε γυαλί πείθοντας με αυτόν τον τρόπο την Corning για την εξέλιξη του -τότε παρατημένου- Gorilla Glass.

Παράλληλα με την κατασκευή του iPhone ο Jobs και η ομάδα του συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις με την AT&Τ. Όπως συνηθιζόταν τότε (και σήμερα βασικά) οι πάροχοι αγοράζαν τα κινητά και τα προμοτάραν/τροποποιούσαν όπως ήθελαν αυτές. Η Apple δεν ήθελε να το κάνει αυτό. Ήθελε να μπορεί να πουλά αυτή το iPhone και να μιλούν απευθείας με τους καταναλωτές σηματοδοτώντας, έτσι, μια νέα εποχή.

Τέλος, ο Borchers αποκάλυψε το γιατί το ρολόι στις διαφημίσεις του iPhone δείχνει σχεδόν πάντα 9.42 am. Ο λόγος είναι γιατί πολύ απλά αυτή ήταν η ώρα που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το iPhone. Μάλιστα, ο τηλεφωνικός αριθμός που χρησιμοποιήθηκε σε μια διαφήμιση για την παρουσίαση του Google Maps είναι ακόμα σε λειτουργία και αντιστοιχεί στο Pacific Catch του Σαν Φρανσίσκο που προσφέρει μέχρι σήμερα το καλαμάρι ‘iPhone special’.

via AppleInsider

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook