Insanely Simple: Τέσσερις αποκαλυπτικές ιστορίες για την Apple [Spoilers]

insanely

Νέο βιβλίο για την Apple κυκλοφόρησε χθες με τον τίτλο “Insanely Simple”, στο οποίο έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν μέσα από το MacUser.gr. Το βιβλίο είναι ιδιαίτερης αξίας καθώς έχει γραφτεί από τον Ken Segall, ο οποίος έχει συνεργαστεί με την Apple και την NeXT ως creative director. Επειδή δεν θέλουμε να προϊδεάσουμε το περιεχόμενο του βιβλίου όποιος θέλει να το διαβάσει πρώτα ολόκληρο καλύτερα να μην συνεχίσει να διαβάζει παρακάτω τις «αποκαλυπτικές» και «ζουμερές» ιστορίες.

Think Different και Nelson Mandela

Όταν η Apple ξεκίνησε την διαφημιστική καμπάνια του Think Different ο Steve Jobs σκεφτόταν συνεχώς νέους ανθρώπους που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν. Κάποια στιγμή σκέφτηκε αυτό που θεωρούσε μια σπουδαία ιδέα: τον Nelson Mandela. Ο Steve Jobs θαύμαζε πραγματικά τον άνθρωπο αλλά υπήρχε ένα πρόβλημα: ο Mandela εκείνη την περίοδο ήταν πρόεδρος της Νότιας Αφρικής.

O Jobs ζήτησε από το πρακτορείο να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους του Mandela, οι οποίοι αρνήθηκαν ευγενικά. Δεν παρέδωσε τα όπλα, όμως, και τηλεφώνησε τον καλό του φίλο Bill Clinton -πρόεδρο των ΗΠΑ εκείνη τη στιγμή- για να προσεγγίσει αυτός τον Mandela. Ωστόσο, ούτε o Clinton κατάφερε να κάνει την διαφορά αλλά του είπε ότι μπορεί να συμμετείχε στο μέλλον αλλά τουλάχιστον έξι μήνες μετά τη θητεία του. Ο Jobs παρέμεινε δυσαρεστημένος αλλά ήταν ικανοποιημένος που τουλάχιστον είχε προσπαθήσει με τα «μεγάλα μέσα»!

Το όνομα της NeXT

Η αλήθεια είναι ότι ποτέ -μέχρι τώρα- δεν είχαμε μάθει πως προέκυψε το όνομα “NeXT”. Ο Jobs αρχικά ήθελε να ονομάσει την εταιρεία “Two”, επειδή ήταν η δεύτερη εταιρεία που θα ιδρύσει. Κάλεσε, λοιπόν, έναν παλιό του φίλο, τον σχεδιαστή Tom Suiter, ο οποίος απέρριψε το όνομα αφού όλοι θα ρωτούσαν τι απέγινε η πρώτη του εταιρεία! Ο Suiter λίγο αργότερα ήταν παρευρισκόμενος σε ομιλία του Bill Gates στο Seattle. Του έκανε εντύπωση ότι ο Gates χρησιμοποιούσε πάρα πολύ την λέξη “next” καθώς περίγραφε νέες τεχνολογίες της Microsoft.

Κάλεσε τον Steve Jobs και του είπε την πρότασή του. Ο Jobs σταμάτησε για λίγη ώρα και αναφώνησε “Το λατρεύω!”. Μια ομιλία του Bill Gates, δηλαδή, ήταν υπεύθυνη για την ονομασία της NeXT. Το πιο εντυπωσιακό, βέβαια, είναι ότι ούτε o Bill Gates ούτε ο Steve Jobs το ήξεραν αυτό.

Mac OS και διαφημίσεις

Σύμφωνα με το βιβλίο αλλά και με πατέντα της Apple ο Steve Jobs είχε σκεφτεί την κυκλοφορία ενός λειτουργικού συστήματος με διαφημίσεις. Η εποχή αφορούσε το τότε Mac OS 9 και ο Jobs είχε σκεφτεί ότι αντί να χρεώσει το κλασικό $99 για την αναβάθμιση να το προσφέρει δωρεάν με διαφημίσεις. Αυτό θα επέτρεπε σε όλους να αναβαθμίσουν δωρεάν με την Apple να συνεχίσει να βγάζει χρήματα.

Οι διαφημίσεις θα λειτουργούσαν ως εξής: κατά την εκκίνηση του υπολογιστή θα υπήρχε ένα διαφημιστικό 60 δευτερολέπτων που θα μπορούσε να είναι διαφορετικό κάθε φορά χάριν στο Internet. Στο υπόλοιπο λειτουργικό οι διαφημίσεις θα εμφανίζονταν σε διάφορα σχετικά μέρη. Για παράδειγμα, εάν εμφανιζόταν χαμηλή ένδειξη για μελάνι στον εκτυπωτή μπορεί να εμφανιζόταν μια διαφήμιση της Epson με έναν σύνδεσμο στο κατάστημά της για να αγοράσετε από εκεί. Πολλοί συμφώνησαν με το σκεπτικό και την προοπτική που είχε αυτό. Ευτυχώς, βέβαια, κάτι τέτοιο δεν συνέβη εν τέλει ποτέ.

Steve Jobs και Willy Wonka

Μια άλλη ενδιαφέρουσα ιστορία από το βιβλίο του Segall αφορά την πρόθεση του Jobs να υπερβεί τα «λογικά όρια» ακολουθώντας το πρότυπο του Willy Wonka στην γνωστή ταινία. Ο Jobs ήθελε να βάλει ένα χρυσό εισιτήριο στον εκατομμυριοστό iMac που θα πωλούνταν και ο νικητής θα είχε την ευκαιρία να πετάξει δωρεάν με την οικογένειά του στο Cupertino όπου θα είχε μια ιδιωτική ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της Apple.

Το ωραίο με την υπόθεση αυτή είναι ότι ήθελε να μιμηθεί τον Willy Wonka ακόμα και στην εκκεντρική ενδυμασία καθώς θα υποδεχόταν τον τυχερό νικητή. Οι παρευρισκόμενοι στο δωμάτιο βρήκαν διασκεδαστική την ιδέα του Jobs αλλά δεν ήταν τόσο σίγουροι ότι ήθελαν να υλοποιηθεί. Δυστυχώς, τα πράγματα «χάλασαν» αλλού αφού νόμος της Καλιφόρνια επιτρέπει τέτοιου είδους διαγωνισμούς μόνο με δωρεάν είσοδο και χωρίς την αγορά ενός iMac. Υπήρχε, επίσης, η πιθανότητα ο νικητής να μην ήταν καν κάτοχος iMac ή οπαδός της Apple, οπότε η ιδέα του Jobs μπήκε στο συρτάρι.

[via Cult of Mac, MacRumors]

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook