Πως το iPad μεταμορφώνει τις επιχειρήσεις
up_icon
iPad

Πως το iPad μεταμορφώνει τις επιχειρήσεις

23 Ιουλίου 2015 Vasilis Ananiadis

Πως το iPad μεταμορφώνει τις επιχειρήσεις

iPad in Business

Το iPad έχει κατακτήσει και στις επιχειρήσεις συμβάλλοντας καθοριστικά στην επιτυχημένη ψηφιακή τους μεταμόρφωση. Αξιοποιώντας την ασύγκριτη ευελιξία του iOS και επεκτείνοντας τις ήδη πανίσχυρες δυνατότητές του, αναρίθμητες εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν εισάγει το iPad σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων τους, καθιστώντας την εργασία πιο δημιουργική, πιο αποδοτική, αλλά και πιο ευφάνταστη από ποτέ!

Με μία τόσο λαμπρή επαγγελματική σταδιοδρομία, το iPad δεν θα μπορούσε παρά να είναι απαραίτητο συστατικό για κάθε επιτυχημένο success story!

Επαγγελματικές βάσεις

Ξεκίνησε να εργάζεται σκληρά από την πρώτη στιγμή που «γεννήθηκε». Πολύ γρήγορα αντικατέστησε το επαγγελματικό χαρτοφύλακα, βρέθηκε στη θέση του συνοδηγού στα επαγγελματικά οχήματα, ανέβηκε στις έδρες των εκπαιδευτικών και των δικαστικών αιθουσών, περιπλανήθηκε στους διαδρόμους των βιομηχανιών, των εργοστασίων και των νοσοκομείων, ενώ κατέκτησε ακόμη και τα πιλοτήρια των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών. Το iPad είναι ο ιδανικός συνεργάτης σε κάθε επιχείρηση καθώς εκατοντάδες επιτυχημένα παραδείγματα επιβεβαιώνουν τις αξεπέραστες επαγγελματικές του ικανότητες. Πίσω από το καθένα από αυτά «κρύβεται» η εμπιστοσύνη που έδειξαν στο iPad οι εταιρείες που το επέλεξαν. Αυτή όμως δεν είναι τυχαία, καθώς η Apple έχει φροντίσει να θέσει όλες τις απαιτούμενες βάσεις: Το iOS έχει όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ασφαλείας που εξασφαλίζουν την αποτελεσματική προστασία των δεδομένων, ενώ διαθέτει ό,τι είναι απαραίτητο ώστε να διευκολύνεται η απομακρυσμένη διαχείριση των συσκευών, η γρήγορη ένταξή τους στο επιχειρησιακό περιβάλλον, αλλά και η εύκολη αξιοποίησή τους από το ανθρώπινο δυναμικό. Παράλληλα, η Apple παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία και βοηθήματα, αλλά και τη Swift – μία εντελώς νέα γλώσσα προγραμματισμού, ώστε οι developers να αναπτύσσουν πολύ εύκολα ειδικές εφαρμογές, που καλύπτουν απόλυτα τις ξεχωριστές ανάγκες κάθε επιχείρησης. Είναι εύλογο λοιπόν το iPad να πρωταγωνιστεί στη ψηφιακή μεταμόρφωση των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους ή τον τομέα των δραστηριοτήτων τους!

Αεροπορικές εταιρείες

Μετά από ενδελεχείς δοκιμές εν πτήσει και την απαραίτητη έγκριση της αμερικανικής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας (FAA), άναψε το πράσινο φως για την είσοδο του iPad στα πιλοτήρια των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών, αντικαθιστώντας περίπου 20 κιλά λειτουργικών εγχειριδίων, χαρτών πτήσεως και προσέγγισης, αλλά και πολλών ακόμη βοηθημάτων αεροπλοήγησης, που είναι απαραίτητα σε κάθε πιλότο. Μόνο στη United Airlines (UA) το iPad εκτιμάται ότι επέτρεψε την εξοικονόμηση 16 εκατ. σελίδων χαρτιού κάθε χρόνο. Με το βάρος τους να αφαιρείται από τα αεροσκάφη, υπολογίζεται ότι κατέστη δυνατή η εξοικονόμηση περισσότερων από 1,2 εκατ. λίτρων καυσίμων σε ετήσια βάση! Ο ρόλος του iPad όμως δεν περιορίζεται μόνο στο πιλοτήριο, αφού μπορεί να διευκολύνει και το πλήρωμα. Η EVA Airways ανέπτυξε ένα εξελιγμένο σύστημα παροχής πληροφοριών για την καμπίνα των αεροσκαφών της, που επιτρέπει στο πλήρωμα να γνωρίζει τις ειδικές προτιμήσεις των επιβατών, να υποβάλλει τις παρατηρήσεις του, αλλά και να καταγράφει οποιοδήποτε περιστατικό – χρησιμοποιώντας ακόμη και την κάμερα του iPad.

Οινοποιία και εστίαση

Χώμα, νερό, ήλιος και αμπέλια. Αυτά είναι τα βασικά «συστατικά» που κρύβονται πίσω από κάθε κρασί. Για να γίνει όμως αυτό ξεχωριστό απαιτούνται πολλές ανθρώπινες παρεμβάσεις, όπως το κλάδεμα, η λίπανση, η χορτοκοπή, αλλά και η συνεχής παρακολούθηση. Χρησιμοποιώντας ένα iPad και την εφαρμογή AgCode, το ανθρώπινο δυναμικό της Jordan Vineyard & Winery μπορεί να διαχειριστεί όλες αυτές τις εργασίες και να καταγράψει τα αποτελέσματά τους, όποτε και όπου αυτό είναι απαραίτητο. Όταν ολοκληρωθεί ο τρύγος, το iPad βοηθάει τη Jordan να παρακολουθήσει τη διαδρομή του κρασιού από τις δεξαμενές στα βαρέλια και από εκεί στη γραμμή εμφιάλωσης. Όσο για το τμήμα πωλήσεων της εταιρείας, το μόνο που χρειάζεται σε κάθε συνάντησή του με τους πελάτες είναι ένα μπουκάλι κρασί, ένα τιρμπουσόν καθώς και ένα iPad με τις κατάλληλες παρουσιάσεις στο Keynote. Κάπως έτσι ολοκληρώνεται η διαδρομή ενός καλού κρασιού από το οινοποιείο στο εστιατόριο. Όσοι μάλιστα δειπνήσουν στο τελευταίο δεν αποκλείεται να επιλέξουν το γεύμα τους με τη βοήθεια ενός iPad. Ακριβώς αυτό συμβαίνει στα καταστήματα της αλυσίδας Carmel Café, όπου δεν υπάρχουν χάρτινοι κατάλογοι. Το menu προσαρμόζεται διαρκώς ώστε να περιλαμβάνει προτάσεις με εποχιακά υλικά, ενώ οι πελάτες ολοκληρώνουν τη παραγγελία τους αγγίζοντας τη φωτογραφία με το πιάτο της επιλογής τους. Στο Carmel Café όμως το iPad βρίσκεται και στους πάγκους της κουζίνας. Οι σεφ λαμβάνουν απευθείας σε αυτό τις παραγγελίες και εκτελούν την καθεμία από τις 160 διαφορετικές συνταγές σύμφωνα με τις εκάστοτε επιθυμίες των πελατών.

Υγειονομική περίθαλψη

Σε μία μονάδα αντιμετώπισης επειγόντων ιατρικών περιστατικών στο St Louis του Μισούρι, ένα iPad χρησιμοποιείται για να καταγράψει όλα τα ιατρικά στοιχεία που αφορούν τους ασθενείς, από την πρώτη στιγμή που γίνεται η εισαγωγή τους έως και τη στιγμή της πλήρους ανάρρωσής τους. Όλα γίνονται με τη βοήθεια της εφαρμογής drchrono EHR app: Οι γιατροί και οι νοσηλευτές δημιουργούν ειδικές φόρμες, ώστε να μπορούν να εισάγουν εύκολα και γρήγορα τα αποτελέσματα κάθε εξέτασης στο iPad – χωρίς ποτέ να χρειαστεί να καταφύγουν στη χρήση κάποιου desktop ή φορητού υπολογιστή. Στον ψηφιακό φάκελο κάθε ασθενή «χωράνε» φυσικά και οι ακτινογραφίες του. Οι γιατροί δε διστάζουν να χρησιμοποιούσαν το iPad για να δείξουν στους ασθενείς τα κατάγματά τους, ενώ όποτε είναι απαραίτητο στέλνουν με ένα άγγιγμα του δαχτύλου τις ακτινογραφίες στους αρμόδιους ορθοπεδικούς. Κάτι ανάλογο γίνεται και στα νοσηλευτικά κέντρα της Mayo Clinic, όπου συνολικά 15.000 iOS συσκευές (!) επιτρέπουν στους γιατρούς να βρίσκονται πάντοτε στο πλάι των ασθενών. Με ένα άγγιγμα της οθόνης μάλιστα και χάρη στην εφαρμογή Synthesis Mobile, οι γιατροί μπορούν να ενημερώσουν άμεσα τους νοσηλευτές για οποιαδήποτε αλλαγή της θεραπευτικής αγωγής, ενώ με την εφαρμογή Mayo Clinic Patient, οι ασθενείς μπορούν να έχουν ασφαλή πρόσβαση ανά πάσα στιγμή στα αποτελέσματα των εξετάσεών τους, αλλά και να ανταλλάσσουν μηνύματα με τους θεράποντες ιατρούς τους.

Κατασκευαστικές εταιρείες

Όταν ο Julian Clayton της Crescent Construction Services θέλει να ελέγξει ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο ή να συμβουλευθεί ένα ηλεκτρικό διάγραμμα, δεν χρειάζεται να ξετυλίξει μία σκονισμένη στοίβα χαρτιών. Απλά, ρίχνει μία γρήγορη ματιά στο iPad του. Η μεγάλη, ευκρινής και φωτιζόμενη οθόνη του, καθιστά εύκολη την ανάγνωση σημειώσεων και την προσεκτική εξέταση κάθε τεχνικού σχεδιαγράμματος ακόμη και σε σκοτεινούς χώρους. Την ίδια στιγμή, οι μηχανικοί της εταιρείας υποβάλλουν τυχόν παρατηρήσεις απευθείας στο iPad, το οποίο επίσης τους βοηθάει να συλλέξουν πολύτιμα δεδομένα με τις φωτογραφίες και τα βίντεο της κάμεράς του. Την ίδια στιγμή στα εργοτάξια της Bechtel, μίας εταιρείας που ειδικεύεται στις κατασκευές μεγάλων έργων, η εφαρμογή Concrete Monitor επικοινωνεί ασύρματα με εκατοντάδες αισθητήρες για τη συλλογή στοιχειών που βοηθούν στην παρακολούθηση της πήξης αμέτρητων τόνων τσιμέντου. Μία άλλη εφαρμογή που λειτουργεί σε συνδυασμό με το Autodesk 360 Mobile, επιτρέπει στους μηχανικούς της Bechtel να ενσωματώσουν τα σχεδιαγράμματα μηχανολογικών, ηλεκτρικών και υδραυλικών συστημάτων πάνω σε πραγματικές εικόνες κάθε μεγάλης κατασκευής.

Βιομηχανίες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών

Οι μοτοσικλέτες της Ducati με την άριστη μηχανική τους, τις γρήγορες ταχύτητές τους και το πρωτοποριακό τους design, θεωρούνται δικαίως dream machines. Όταν λοιπόν η εταιρεία χρειάστηκε την ιδανική πλατφόρμα πωλήσεων που θα ήταν ικανή να ανταποκριθεί στο φημισμένο brand της, τότε επέλεξε το iPad. Με αυτό και τη βοήθεια ενός ειδικά σχεδιασμένου app, οι διανομείς της Ducati σε 88 χώρες μπορούν εύκολα να διαχειριστούν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να υποβάλλουν παραγγελίες, αλλά και για να παρακολουθήσουν την πορεία αυτών, από τη γραμμή παραγωγής έως και τη στιγμή της παράδοσής τους στον πελάτη. Με τη χρήση διαφόρων λειτουργιών της εφαρμογής, οι dealers μπορούν μεταξύ άλλων να «κατασκευάζουν» μαζί με τον πελάτη την τέλεια μηχανή, αλλά και να επιλέγουν τα καταλληλότερα αξεσουάρ. Εξίσου σημαντικό ρόλο έχει το iPad και στη Sonic Automotive, έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς στις ΗΠΑ με περισσότερες από 250.000 πωλήσεις νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ετησίως. Οι συνεργάτες της εταιρείας χρησιμοποιούν την custom εφαρμογή Virtual Lot για να αναζητήσουν το ιδανικό αυτοκίνητο για κάθε πελάτη, όχι μόνο στο δικό τους σημείο πώλησης, αλλά σε όλο το δίκτυο. Μία άλλη custom εφαρμογή έχει επιταχύνει σημαντικά την εκτίμηση των μεταχειρισμένων οχημάτων, αφού επιτρέπει στους πωλητές της εταιρείας να φωτογραφήσουν το κάθε αυτοκίνητο, να συλλέξουν στοιχεία όπως το VIN και τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί, αλλά και να σημειώσουν οποιεσδήποτε παρατηρήσεις. Η Sonic έχει απλοποιήσει και το service, αφού με μία άλλη εφαρμογή γίνεται η συλλογή των στοιχείων και δίνεται η εντολή επισκευής ή ελέγχου, απευθείας από το αυτοκίνητο, χωρίς ο πελάτης να χρειαστεί να προσέλθει σε κάποιο γραφείο.

Παρασκευαστές αναψυκτικών και τροφίμων

Για να μπορούν να απολαμβάνουν οι καταναλωτές το αγαπημένο τους αναψυκτικό, είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός πολύπλοκου δικτύου διανομής. Σε μία μεγάλη αγορά, όπως αυτή της Βόρειας Αμερικής, πραγματοποιούνται καθημερινά περίπου 17.000 διαδρομές σε καθημερινή βάση αποκλειστικά και μόνο για τη διανομή των προϊόντων της PepsiCo. Για την αποδοτική διαχείριση του όλου εγχειρήματος χρησιμοποιείται το Power4Merch, μία custom εφαρμογή για το iPhone που χρησιμοποιούν οι οδηγοί και οι πωλητές της εταιρείας. Αμέσως μόλις ένα φορτηγό κάνει μία παράδοση σε κάποιο κατάστημα, οι οδηγοί μπορούν να συμβουλευθούν την εφαρμογή ώστε να γνωρίζουν όλα τα στοιχεία της εκάστοτε παραγγελίας, αλλά και τυχόν εγκεκριμένες αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτήν την τελευταία στιγμή από τους υπεύθυνους του καταστήματος. Την ίδια στιγμή, οι managers της PepsiCo χρησιμοποιούν το iPad για να αξιολογούν την αποδοτικότητα του δικτύου, να γνωρίζουν όλες τις πληροφορίες που αφορούν στα πλάνα πωλήσεων και τα συμβόλαια, αλλά και να συντονίζουν τις διανομές. Αν κάποιο δρομολόγιο πρέπει να αλλάξει ή αν είναι απαραίτητο να προστεθεί ένας ακόμη σταθμός σε μία διανομή, τότε το μόνο που χρειάζεται είναι ένα άγγιγμα της οθόνης του iPad!

Καταναλωτικά αγαθά

Από την οικιακή καθαριότητα έως και την προσωπική φροντίδα, τα πασίγνωστα προϊόντα της Procter & Gamble εκτιμάται ότι χρησιμοποιούνται από το 65% των ανθρώπων του πλανήτη. Για να μπορέσει να υποστηρίξει το ανθρώπινο δυναμικό της σε κάθε γωνιά της Γης, η P&G ανέπτυξε περισσότερες από 50 (!) εφαρμογές για το iOS οι οποίες έχουν εγκατασταθεί σε περισσότερα από 25.000 iPhone και iPad. Ανάμεσά τους το iFactBook για τα εκτελεστικά στελέχη, το οποίο παρουσιάζει στατιστικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο, το PeopleFinder, ένας κατάλογος με τα στοιχεία όλων των εργαζομένων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο, καθώς επίσης και μία ολοκληρωμένη σουίτα εργαλείων που βοηθάει την ομάδα πωλήσεων της P&G να βρίσκεται σε επαφή με τους καταστηματάρχες και να ικανοποιεί άμεσα τις επιθυμίες τους. «Ουσιαστικά, μπορούμε να γνωρίζουμε πότε ένα προϊόν έχει μεγαλύτερη ζήτηση από την αναμενόμενη και να δρούμε άμεσα ώστε αυτό να μην εξαντλείται!», ανέφερε σχετικά ο Alexey Rikhva, Global Proram Manager της P&G.

Είδη ρουχισμού

Πριν από την έλευση του iPad, ο όμιλος Benetton – ο οποίος διαχειρίζεται τις ετικέτες United Colors of Benetton, Sisley και Playlife – ήταν υποχρεωμένος να μοιράζει στους πωλητές του εκτυπωμένους καταλόγους. Αυτό συνέβαινε τέσσερις φορές τον χρόνο και μόλις 15 ημέρες πριν από το εμπορικό λανσάρισμα κάθε νέας κολεξιόν. Οι κατάλογοι φυσικά ήταν ογκώδεις, ενώ το κόστος για την εκτύπωσή τους τόσο σε χρόνο, όσο και σε χρήμα, ήταν πολύ μεγάλο. Το σημαντικότερο μειονέκτημά τους όμως ήταν ότι δεν μπορούσαν να τροποποιηθούν ώστε να συμπεριληφθούν διάφορες αλλαγές που γίνονται συνήθως την τελευταία στιγμή. Και καθώς στις εκτυπωμένες εικόνες δεν γίνονται διακριτές όλες οι λεπτομέρειες, οι εκπρόσωποι της εταιρείας ήταν υποχρεωμένοι να κουβαλάνε σε κάθε τους ραντεβού με τους πελάτες και δείγματα που ζύγιζαν έως και 7 κιλά. Πλέον, όλοι οι κατάλογοι της εταιρείας υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή στο iPad και φυσικά περιέχουν εικόνες υψηλής ευκρίνειας, ενώ είναι πάντοτε ενημερωμένοι. Αποτέλεσμα αυτού είναι να εξοικονομηθούν ετησίως 60 ημέρες, όσο δηλαδή ήταν και ο χρόνος που απαιτούνταν για την προετοιμασία του έντυπου υλικού. Μία ακόμη εφαρμογή που ανέπτυξε η εταιρεία στο iOS επιδεικνύει με 3D γραφικά τον καλύτερο δυνατό τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνεται η επίδειξη των ρούχων στα καταστήματα.

via iPlanet

Vasilis Ananiadis

Ο ζωντανός θρύλος της Ελληνικής blogόσφαιρας, ο αβυσσαλέος master του SEO, o πρίγκηπας των Social Media, ο τυφώνας των Web Startups, ο οργασμός της ιντερνετικής επιτυχίας. Πατέρας δύο τέκνων, της Ζωής και της Darkpony Digital.

macuser_icon