Τα περιθώρια ανάπτυξης του iPhone

iphone

O Horace Dediu του Asymco.com έχει ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα για τα προβλήματα διανομής που αντιμετωπίζει το iPhone αλλά και τα περιθώρια της οικονομικής του ανάπτυξης. Το επιχειρηματικό μοντέλο του iPhone βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στις επιδοτήσεις και λίγοι χρήστες είναι αυτοί που πληρώνουν το πλήρες ποσό της -ιδιαίτερα υψηλής- τιμής του. (σσ: τα πράγματα στην Ελλάδα είναι διαφορετικά, βέβαια, με την αγορά των συμβολαίων να υστερεί σημαντικά σε σχέση με αυτή των προπληρωμένων καρτών).

Εκτός, λοιπόν, των προβλημάτων στην παραγωγή η διείσδυση του iPhone σε περισσότερες αγορές περιορίζεται και από το μοντέλο που έχει επιλέξει η Apple για αυτό. Ενώ για τα υπόλοιπα προϊόντα της (Mac, iPod, iPad) η Apple διατηρεί μια άμεση σχέση με τον καταναλωτή μέσω των δικών της καναλιών και της υψηλής τιμολόγησης, για το iPhone τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Ο Horace αντλώντας κάποια επίσημα στοιχεία για τον αριθμό των παρόχων κινητής τηλεφωνίας μέσω των οποίων πωλείται το iPhone σε διάφορες χώρες (227 μέχρι στιγμής) αλλά και τον συνολικό αριθμό των παρόχων σε όλο τον κόσμο (περίπου 802) καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Apple έχει διεισδύσει μόλις στο 30 τοις εκατό του συνολικού αριθμού των παρόχων παγκοσμίως. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η RIM, της οποίας το BlackBerry πωλείται στο 60 τοις εκατό των παρόχων σε ολόκληρο τον κόσμο ενώ για το Android το ποσοστό ουσιαστικά αγγίζει το 100 τοις εκατό.

Αυτό, βέβαια, από μόνο του δεν αποτελεί ιδιαίτερα ακριβές μέτρο σύγκρισης. Ένα ακόμα εντυπωσιακό στατιστικό έρχεται εάν λάβουμε υπόψιν το ποσοστό των συνδρομών, στο οποίο δυνητικά μπορεί να απευθυνθεί το iPhone. Συγκεκριμένα, το iPhone αυτή τη στιγμή “απευθύνεται” σε περίπου 2.8 δις συνδέσεις (όχι συνδρομητές) ενώ ο συνολικός αριθμός παγκοσμίως ανέρχεται στα 5.7 δις!

Ανά περιοχή, ένα διάγραμμα θα έμοιαζε κάπως έτσι: (APAC: Asia/Pacific, MEA: Middle East/Africa).

Ακόμα πιο αναλυτικά, ο Horace εκτιμά ότι το iPhone μπορεί να επεκταθεί ακόμα σε σημαντικό βαθμό σε τουλάχιστον 5 αγορές, οι οποίες είναι:

  1. Ινδία με 658 εκατομμύρια
  2. Κίνα με 622 εκατομμύρια
  3. Πακιστάν με 116 εκατομμύρια
  4. Ρωσία με 102 εκατομμύρια
  5. Νιγηρία με 89 εκατομμύρια

Και αν αναρωτιέστε γιατί δεν έχουν γίνει ήδη οι κινήσεις για τη διείσδυση στις παραπάνω αγορές η απάντηση αφορά την παραγωγή. Μέχρι στιγμής η μέγιστη χωρητικότητα παραγωγής αυξάνεται 100 τοις εκατό ετησίως αλλά και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό (σσ: σκεφτείτε μόνο και μόνο ότι για να παραγγείλετε ένα iPhone 5 σήμερα θα πρέπει να περιμένετε 2-3 βδομάδες μέχρι να το έχετε στα χέρια σας). Το όλο πρόβλημα της παραγωγής -που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη ζήτηση- είναι ένας τομέας στον οποίο η Apple έχει την οικονομική δυνατότητα να επενδύσει και να βελτιώσει μελλοντικά.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το αρχικό δημοσίευμα εδώ.

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook