Ο νόμος των μεγάλων αριθμών

Δημοσίευμα των New York Times αναφέρεται στην εξωπραγματική αύξηση των κερδών και της τιμής της μετοχής της Apple και πως αυτή σχετίζεται με τον “νόμο των μεγάλων αριθμών”.

Ο νόμος των μεγάλων αριθμών που αποδείχθηκε από τον μαθηματικό Bernoulli δηλώνει ότι ο μέσος όρων των αποτελεσμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί σε ένα μεγάλο πλήθος δοκιμών τείνει στην αναμενόμενη μέση τιμή.

Για τις εταιρείες, αυτό σημαίνει ότι η μεγάλη αύξηση των κερδών και η ραγδαία αύξηση στην τιμή της μετοχής θα επιβραδυνθούν καθώς οι εταιρείες μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο.

Εάν η τιμή της μετοχής της Apple μεγάλωνε κατά 20 τοις εκατό τον χρόνο για την επόμενη δεκαετία, μια τιμή αρκετά χαμηλότερη από τον τρέχοντα ρυθμό, τότε η κεφαλαιοποίηση της αγοράς της εταιρείας θα έφτανε τα $3 τρις το 2022.

Για να αυξηθεί δηλαδή ο τζίρος κατά 20 τοις εκατό η Apple πρέπει να παράγει επιπρόσθετες πωλήσεις αξίας $9 δις το επόμενο τρίμηνο. Εν αντιθέσει μια εταιρεία με μόλις $1 δις σε πωλήσει πρέπει αντίστοιχα να βρει $200 εκατομμύρια σε επιπρόσθετες πωλήσεις.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των κερδών της Apple έχει εξελιχθεί από το 16 τοις εκατό στο 56 τοις εκατό και στο 69 τοις εκατό τα τελευταία τρία χρόνια με τις πωλήσεις να αυξάνονται από τα $39 δις στα $61 δις και στα $103 δις αντίστοιχα. Η μεγάλη αυτή ανάπτυξη για την Apple οφείλεται κυρίως σε δύο προϊόντα: το iPhone και το iPad.

The iPhone, as a product category, has grown from a mere $630 million in sales in 2007, to more than $47 billion in fiscal 2011. The iPad, for its part, tallied more than $20 billion of Apple’s revenue last year. Between the two of them, Apple’s main iOS devices account for more than 65% of Apple’s total sales. Remove those two and Apple is a much different company.

Για να συνεχιστεί ο διπλασιασμός των κερδών κάθε δύο χρόνια η Apple πρέπει να παρατηρήσει εκπληκτική αύξηση στα δύο αυτά προϊόντα. Εάν το iPhone συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό την ανάπτυξη που έχει σημειώσει μέχρι τώρα, τότε το 2013 η Apple θα κερδίζει $170 δις μόνο από το iPhone. Αντίστοιχα, το iPad θα έφερνε στα ταμεία $78 δις σε πωλήσεις.

Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη μπορεί να μοιάζει εφικτή για την επόμενη χρονιά αλλά προφανώς δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα. Έτσι, για να διατηρήσει την ίδια ανάπτυξη η Apple πρέπει να κάνει αυτό που έκανε και με το iPod: να εισέλθει σε μια ακόμα κατηγορία προϊόντων (για παράδειγμα αυτή της τηλεόρασης).

H Apple έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι δεν επαναπαύεται στην επιτυχία ενός προϊόντος της για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το iPod «αντικαταστάθηκε» μετά από έξι χρόνια από το iPhone και το iPad συμπλήρωσε το iPhone μετά από τρία χρόνια στην αγορά. Βρισκόμαστε ήδη στον τρίτο χρόνο κυκλοφορίας του iPad και η συσκευή ήδη αναπτύσσεται με πολύ γρηγορότερο ρυθμό από ‘τι το iPhone όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει. Μένει να δούμε το επόμενο μεγάλο προϊόν που θα βγει από το εργαστήριο του Johny Ive αν και μάλλον έχουμε μια ιδέα για το τι μπορεί να είναι αυτό.

via MacRumors

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook