Μειώνονται σταδιακά οι πωλήσεις των iPad magazines

Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το iPad πολλοί εκδότες στην Αμερική είδαν να ανοίγεται μπροστά τους μια μεγάλη ευκαιρία για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Έτσι δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα iPad issues γνωστών περιοδικών. Εν τω μεταξύ το iPad πουλάει σαν τρελό και το χαρτί θεωρείται πλέον μέσο ξεπερασμένο κι όμως οι πωλήσεις των iPad magazines μειώνονται σταδιακά.

Το Vanity Fair έπεσε στα 8.700 τεύχη τον Νοέμβριο (από 10.500 τον Αύγουστο), το Glamour τον Οκτώβριο έφτασε μόλις τα 2.775 (από 4.301 τον Σεπτέμβριο), ενώ το GQ μετα βίας άγγιξε τα 11.000 τεύχη τον Νοέμβριο.

Το Wired αν και ξεκίνησε εντυπωσιακά με 31.000 τεύχη κατά μέσο όρο από τον Ιούλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, βλέπει τους αριθμούς να μειώνονται δραματικά τους τελευταίους μήνες καθώς τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο οι πωλήσεις έπεσαν στα 22.500 κατά μέσο όρο.

Μπορεί  στην Ελλάδα τα νούμερα να φαντάζουν μεγάλα για τις ΗΠΑ όμως αποτελούν ένα ελάχιστο ποσοστό σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, οι έντυπες πωλήσεις του Wired για τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο ξεπέρασαν τις 130.000.

iPad magazines

Το έρωτημα φυσικά που γεννιέται είναι “τι φταίει κι ενώ οι συνθήκες είναι ιδανικές, η ζήτηση είναι απογοητευτική”;

Μια πιθανή απάντηση είναι ότι δεν υπάρχει ενιαίο subscription service. Η Apple θέλει να διαχειρίζεται αυτή τις πωλήσεις ενώ αντίθετα οι εκδότες επιθυμούν να γνωρίζουν τα στοιχεία των αγοραστών για να κατευθύνουν καλύτερα το marketing και τη διαφήμιση των εταιριών τους.

Η «διαμάχη» αυτή έχει σαν αποτέλεσμα τα iPad magazines να πωλούνται μεμονωμένα χωρίς να είναι δυνατές οι συνδρομές. Ταυτόχρονα οι προσφορές των χάρτινων εκδόσεων (dvd, εκπτώσεις κτλ) αποθαρρύνουν τους αναγνώστες των ηλεκτρονικών εκδόσεων.

Το επερχόμενο iOS 4.3 αναμένεται με την πολυπόθητη δυνατότητα για app subscriptions και έτσι οι χρήστες θα μπορούν να εγγραφούν ως συνδρομητές σε κάποιο περιοδικό ή εφημερίδα… όπως π.χ στην The Daily την καινούρια αποκλειστική εφημερίδα για το iPad που φημολογείται ότι αναπτύχθηκε από την News Corp σε συνεργασία με την Apple:

Το νέο αυτό είδος εφημερίδας θα ονομάζεται “The Daily” και οι φήμες λένε ότι θα είναι διαθέσιμο πολύ σύντομα. Το κόστος της συνδρομητικής αυτής εφημερίδας θα είναι $4.99 το μήνα και το περιεχόμενο θα συντάσσεται από περίπου 100 με 150 δημοσιογράφους, οι οποίοι θα συνεισφέρουν ένα υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που ο κόσμος θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει για να αποκτήσει.

Ίσως η σχέση του αναγνώστη με το χαρτί να είναι πολύ δυνατή, ωστόσο η παρούσα έλλειψη της συνδρομητικής υπηρεσίας μέσω του App store δεν μπορεί παρά να δυσχαιρένει την κατάσταση στον χώρο των ηλεκτρονικών εκδόσεων…

[via wwdmedia]

About


  • Pingback: Οι πωλήσεις περιοδικών στο iPad αρχίζουν και μειώνονται | iPhone Hellas()

  • Είχα γράψει παλαιότερα γι αυτό το θέμα. Έχουμε ένα overflow of information και πολλά περιοδικά δεν θα επιβιώσουν, κυρίως αυτά που ΔΕΝ είναι συνηθισμένα να παράγουν ρεπορτάζ, αλλά “αναδιασκευάζουν” ειδήσεις.

    1) Η τιμές πρέπει να γίνουν “συμβατές”
    2) Πρέπει να βοηθήσει η Apple δημιουργώντας συγκεκριμένα guidelines, αλλά ενιαίο τιμολόγιο

  • Το μεγάλο ερώτημα είναι αν αυτή η πτώση ωφείλεται στην έλλειψη συνδρομών ή στην διαφορετική αίσθηση και χρήση που δίνει το χαρτί έναντι της ηλεκτρονικής έκδοσης.

    Στην 1η περίπτωση θα δούμε ανάκαμψη μετά το iOS 4.3 και την έλευση των subscription services, ενώ στην 2η περίπτωση η μείωση θα συνεχιστεί.

  • georgeChrist

    Παιδια οι εφαρμογές περιοδικών σε ipad χρειαζονται φαντασία και μεγαλύτερο κόστος απο το χαρτί.

    Το iPad είναι ραδιόφωνο, τηλεόραση, και έντυπο. Όποιος εκδοτης το καταλάβει θα κερδίσει.