Ο Regis McKenna σχολιάζει την διαφήμιση “1984” και το Antennagate

O Regis McKenna σε συνέντευξη που έδωσε στο AdAge αποκαλύπτει το πως βοήθησε τον Steve Jobs να διαχειριστεί το περίφημο Antennagate μετά την κυκλοφορία του iPhone 4.

Ο McKenna, γνωστός marketing guru, δεν είναι τυχαίος στους κύκλους της Apple αφού ήταν αυτός που διηύθυνε τις πρώτες δημόσιες σχέσεις της εταιρείας.

Ο ίδιος περιγράφει το πως έλαβε τηλεφώνημα από τον Steve Jobs, ο οποίος βρισκόταν στη Χαβάη για διακοπές, σχετικά με ένα πρόβλημα που είχε. Ο McKenna κατάλαβε αμέσως περί τίνος πρόκειται αφού διάβαζε για το ζήτημα στον τύπο. Παρόλο που είχε αποσυρθεί από την ενεργή δράση από το 2000 δέχθηκε να παρευρεθεί στα κεντρικά της Apple για να συμμετάσχει σε ομάδα συζήτησης αντιμετώπισης του προβλήματος.

Ο ίδιος θεώρησε ότι δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με βάση τα δεδομένα που του παρουσίασαν και τα οποία έδειχναν ότι τα παράπονα για χαμένες κλήσεις ήταν περισσότερα για το iPhone 3GS από το iPhone 4. Συνέστησε, λοιπόν, να αντιμετωπίσουν  ψύχραιμα και με αυτοπεποίθηση το θέμα και να μην δείξουν απολογητικοί. Το οποίο και έγινε.

“Steve called me from Hawaii and told me he had a big problem. I knew what it was because I had been reading about it. He asked if I would meet him at Apple the next day, where he led a group discussion. I looked at the data, which was really interesting. They had more complaints and service calls on the phone before it than they did on the iPhone 4. Because of that, I did not think it was a significant problem. I thought it was a media-cycle issue and that they should address it with the data they had and be confident about the outcome rather than be apologetic. That’s what Steve did. The issue vanished within probably 10 days. My conversations with Steve over the years became more friends and personal than business. That wasn’t a business contact, at least in my mind or in his; it was more calling somebody who had been a friend for many years and asking “What do you think?'”

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο McKenna αναφέρεται σε μια ενδιαφέρουσα άποψη σχετικά με το πως πιστεύει ότι η περίφημη “1984” διαφήμιση της Apple είναι υπερεκτιμημένη.

“The ad was more successful than the Mac itself. The Mac was expensive to build, and Apple’s margins went negative in 1986. That conflict led to Steve’s ouster from Apple. The ad had some negative effect on corporate buyers, who were flocking to IBM. They didn’t like seeing themselves as mindless [followers]. But Apple wasn’t really ready for the corporate market anyway. “1984” came out of the Chiat agency, and they set the creative bar in many ways. The ad set an attitude of rebellion against the status quo, and it probably continues to serve Apple today.”

Μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη του McKenna εδώ.

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook