SystemGraph: Νέα ανακοίνωση και απόσυρση της αγωγής [Update: Η απάντηση του καταναλώτη, κ. Παπαδημητριάδη]

Μόλις λάβαμε το παρακάτω email/δελτίο τύπου από την SystemGraph σχετικά με την γνωστή υπόθεση της αγωγής που είχε κατατεθεί εις βάρος καταναλωτή:

Στην System Graph Technologies, δραστηριοποιούμαστε στο χώρο της Apple για περισσότερο από μία δεκαετία. Έχουμε οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας υποστηρίζοντας τις ανάγκες τους με τη μεγαλύτερη δυνατή συνέπεια.

Στην υπόθεση με τον κ. Παπαδημητριάδη, η διαφωνία μας είχε επακόλουθο μια σειρά γεγονότων, τα οποία έπληξαν τόσο το ήθος όσο και την αξιοπιστία των ανθρώπων μας, και μας οδήγησε στην κατάθεση της αγωγής. Η κίνηση αυτή έγινε με μοναδικό κριτήριο την προάσπιση του ονομάτός μας και τίποτε άλλο. Δεν ήταν στις προθέσεις μας να αντιπαρατεθούμε με τα αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα του καταναλωτή καθώς και την ελευθερία του να εκφράζει την άποψή του και να κάνει κριτική.

Aντιλαμβανόμενοι ότι στην προσπάθειά μας να προασπίσουμε το όνομά μας οδηγηθήκαμε σε μια αντίδραση υπερβολική και άστοχη, και δεχόμενοι πως τελικά πρόθεση του κ. Παπαδημητριάδη δεν ήταν να θίξει την φήμη και την αξιοπιστία μας, αποσύρουμε την σχετική αγωγή.

Ευχαριστούμε τους φίλους και πελάτες μας που μας στηρίζουν σε όλη την πορεία μας. Η υπόθεση αυτή αποτέλεσε για εμάς το κίνητρο για αυτοκριτική. Δεσμευόμαστε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να δημιουργήσουμε ένα υγιές πλαίσιο διαλόγου με τους καταναλωτές, συμμετέχοντας ενεργά στην ψηφιακή κοινότητα και τα social media.

System Graph Technologies

Update: Η απάντηση του καταναλώτη, κ. Παπαδημητριάδη:

Πληροφορήθηκα με ικανοποίηση την απόσυρση της αγωγής σε βάρος μου.
Η απόσυρση της αγωγής ήταν αυτονόητη, όσο αυτονόητη είναι και η αντικατάσταση του ηλεκτρονικού υπολογιστή μου.

Η περίοδος υπό την απειλή αυτής της αγωγής ήταν μια περίοδος ψυχικής φθοράς και ιδιαίτερης συναισθηματικής φόρτισης για εμένα, την οικογένειά μου και το περιβάλλον μου. Αυτή η φθορά δεν αποκαθίσταται και δύσκολα περιγράφεται στον γραπτό λόγο.

Στη διάρκειά της όμως βρήκα ανακούφιση στην ειλικρινή και συγκινητική συμπαράσταση πολλών ανθρώπων σε όλο το μήκος και το πλάτος του Διαδικτύου. Νιώθω βαθύτατη ευγνωμοσύνη απέναντί τους.

Ωστόσο, από την ενασχόληση των μέσων με αυτή την αγωγή, έστω και με θετικό τρόπο, νιώθω ότι έχω εκτεθεί επώνυμα στον ίδιο βαθμό με την εταιρεία.

Οφείλω εδώ να σημειώσω ότι δεν συμμερίζομαι υβριστικές επιθέσεις σε βάρος των εταιρειών, όπως επίσης δεν κατανοώ τις αντικαταναλωτικές πρακτικές τους.

Την Τρίτη 18.1.2011 στο Συνήγορο του Καταναλωτή θα έχω την ευκαιρία να διεκδικήσω τα καταναλωτικά μου δικαιώματα προς τις εταιρείες Systemgraph, iSquare και Public World. Αυτή η εξωδικαστική, δωρεάν και προβλεπόμενη από τη Δημοκρατία μας διαδικασία ήταν εκείνη που επέλεξα να ακολουθήσω από την πρώτη στιγμή. Περιμένω από την άλλη πλευρά μια ολοκληρωμένη πρόταση προκειμένου να επιλυθεί οριστικά η υπόθεση με την αντικατάσταση του μηχανήματός μου, καθώς και με την καταβολή των εξόδων στα οποία υποχρεώθηκα για την προετοιμασία της νομικής άμυνάς μου για την ”άστοχη”, όπως παραδέχθηκαν αυτή ενέργεια.

Θεωρώ ότι για εμένα αυτή και μόνο θα είναι η ουσία της επίλυσης της διαφοράς μας, η οποία σχετίζεται με μια πραγματική, μετρήσιμη και συγκεκριμένη κατάσταση: έναν ελαττωματικό υπολογιστή και την νομική υπεράσπιση της αξιοπρέπειάς μου.

Με τιμή,
Δημήτρης Παπαδημητριάδης

About Vasilis Ananiadis

Ο ζωντανός θρύλος της Ελληνικής blogόσφαιρας, ο αβυσσαλέος master του SEO, o πρίγκηπας των Social Media, ο τυφώνας των Web Startups, ο οργασμός της ιντερνετικής επιτυχίας. Τώρα και στο twitter: @vananiadis


  • Αυτό τους έλειπε να μην την αποσύρουν. Εξ’ άλλου το σκοπό τους τον καταφέρανε… δυσφήμηση = διαφήμιση

  • Pingback: Tweets that mention SystemGraph: Νέα ανακοίνωση και απόσυρση της αγωγής | Mac - Apple news - MacUser.gr -- Topsy.com()

  • George

    Δυστυχώς δεν θα ρισκάρω..ούτε να αγοράσω ούτε να τους εμπιστευτώ σε οποιοδήποτε πρόβλημα μου προκύψει. Σίγουρα η δυσφήμηση είναι διαφήμιση αλλα επίσης μπορεί να μεταφραστεί και σε αρνητική διαφήμιση..Θα προτιμήσω κάποια άλλη εταιρεία και ότι γίνει.

  • Νίκος

    H systemgraph είναι από τις πλέον καταρτισμενες και αξιόπιστες στον χώρο της πληροφορικής και υπολογιστών apple και είναι άξιοι της εμπιστοσύνης μας, απλά οι εγωισμοι και η υπερβολή οδηγούν τα πράγματα στα άκρα. Στην ιστορία αυτή και οι δυο πλευρές είχαν δίκιο και άδικο συγχρόνως!

  • dimitrios

    Έτσι.
    “Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”, και όταν οι τζίροι μιλάνε εναντίον τσέπης, call Συνήγορο.

  • Iannis Maragakis

    Δεν έχω προσωπικά ωφέλη από την παρακάτω τοποθέτηση αλλά νομίζω ότι ορισμένα πράμματα πρέπει να λέγονται για να μπαίνουν και στην θέση τους.
    Την SystemGraph την θυμάμαι από παλιά. Απο τα πρώτα μαγαζιά που πωλούσαν & υποστηρίζαν Apple & Mac όταν ακόμα την Ελλάδα “έσκιαζε η φοβέρα και πλάκωνε η σκλαβιά” των “παράθυρων”. Το να επιβιώνει μια επιχείρηση όταν άλλες έχουν κλείσει δεν γίνεται με κοπανιστό αέρα και θέλει δουλειά, συνέπεια και επαγγελματισμό.
    Βέβαια κανένας επαγγελματίας αλάνθαστος καθότι άνθρωπος. Ας ζυγίζουμε τα καλά με τα άσχημα και ας είμαστε πιο φειδωλοί στην κριτική μας γιατί η κριτική είναι εύκολη, αλλά το έργο δύσκολο.

  • Jeydow

    Εμένα μου φαίνεται έπεσαν οι πωλήσεις απο τότε που ξεκίνησε το όλο θέμα και έκανε πριτσι πριτσι η systemgraph. Πρεπει να μάθουν να σέβονται τα λεφτά που βγάζουν.δεν ειναι ρόδινα πια τα πράγματα στην αγορά.

  • Γιάννης Αποστολάκης

    H ανακοίνωση του καταναλωτή γιατρού στο http://maga.gr/2011/01/14/aνακοίνωση-δημ-παπαδημητριάδη/

    “Πληροφορήθηκα με ικανοποίηση την απόσυρση της αγωγής σε βάρος μου.
    Η απόσυρση της αγωγής ήταν αυτονόητη, όσο αυτονόητη είναι και η αντικατάσταση του ηλεκτρονικού υπολογιστή μου.

    Η περίοδος υπό την απειλή αυτής της αγωγής ήταν μια περίοδος ψυχικής φθοράς και ιδιαίτερης συναισθηματικής φόρτισης για εμένα, την οικογένειά μου και το περιβάλλον μου. Αυτή η φθορά δεν αποκαθίσταται και δύσκολα περιγράφεται στον γραπτό λόγο.

    Στη διάρκειά της όμως βρήκα ανακούφιση στην ειλικρινή και συγκινητική συμπαράσταση πολλών ανθρώπων σε όλο το μήκος και το πλάτος του Διαδικτύου. Νιώθω βαθύτατη ευγνωμοσύνη απέναντί τους.

    Ωστόσο, από την ενασχόληση των μέσων με αυτή την αγωγή, έστω και με θετικό τρόπο, νιώθω ότι έχω εκτεθεί επώνυμα στον ίδιο βαθμό με την εταιρεία.
    Οφείλω εδώ να σημειώσω ότι δεν συμμερίζομαι υβριστικές επιθέσεις σε βάρος των εταιρειών, όπως επίσης δεν κατανοώ τις αντικαταναλωτικές πρακτικές τους.

    Την Τρίτη 18.1.2011 στο Συνήγορο του Καταναλωτή θα έχω την ευκαιρία να διεκδικήσω τα καταναλωτικά μου δικαιώματα προς τις εταιρείες Systemgraph, iSquare και Public World. Αυτή η εξωδικαστική, δωρεάν και προβλεπόμενη από τη Δημοκρατία μας διαδικασία ήταν εκείνη που επέλεξα να ακολουθήσω από την πρώτη στιγμή. Περιμένω από την άλλη πλευρά μια ολοκληρωμένη πρόταση προκειμένου να επιλυθεί οριστικά η υπόθεση με την αντικατάσταση του μηχανήματός μου, καθώς και με την καταβολή των εξόδων στα οποία υποχρεώθηκα για την προετοιμασία της νομικής άμυνάς μου για την ”άστοχη”, όπως παραδέχθηκαν αυτή ενέργεια.

    Θεωρώ ότι για εμένα αυτή και μόνο θα είναι η ουσία της επίλυσης της διαφοράς μας, η οποία σχετίζεται με μια πραγματική, μετρήσιμη και συγκεκριμένη κατάσταση: έναν ελαττωματικό υπολογιστή και την νομική υπεράσπιση της αξιοπρέπειάς μου.

    Με τιμή,
    Δημήτρης Παπαδημητριάδης”

  • George

    Λοιπόν το θέμα είναι απλό. Αν δεν έρθει Apple store (official) στην Ελλάδα θα πράγματα θα συνεχίσουν να είναι στάσιμα. Οι authorized service providers (γιατί αυτοί μας ενδιαφέρουν) στην Ελλάδα θέλουν καλύτερο ποιοτικό έλεγχο από την ίδια την Apple. Αλλιώς ο καθένας κάνει ότι θέλει.

    Συμβουλή: “Αποκρύψτε” σε πρώτο στάδιο επικοινωνίας ότι έχετε AppleCare η γενικά εγγύηση (αν έχετε φυσικά)…. 🙂 Έτσι θα επικοινωνήσουν άμεσα μαζί σας!

    Δεν θα μπω σε περαιτέρων λεπτομέρειες για να αποφύγουμε αγωγές και μυνήσεις!

  • ido

    Τα πράγματα είναι απλά αλλά δύσκολα λέγονται επίσημα :
    Η εγγύηση που δίνει η apple στα προϊόντα της δεν προβλέπει ρητα DOA , ούτε αντικατάσταση σε περίπτωση βλάβης, καμένων πιξελ κλπ. Σε χώρες που υπάρχει apple επίσημα ή όπου η apple πουλάει απευθείας (applestore) η πολιτικής είναι να ικανοποιεί κάθε αίτημα πελάτη σε οπουδήποτε πρόβλημ, διότι έχει ευθύνη απο το νομό και τυπικά.. Σε χώρες όπως η Ελλάδα το μπαλάκι το πετάει στον τοπικό αντιπρόσωπο , χωρίς όμως να αποζημιώνει για τα χαλασμενα μηχανήματα.

    Ότι άλλο σας λένε στο 0800 ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ της apple περί δήθεν δικαιωμτοσ αντικατάστασης είναι μουφα. Ζητήστε το γραπτώς από την apple και δεν θα το πάρετε ποτέ.

  • Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε εχτές (18/01/11), χωρίς καμία εξέλιξη για την ικανοποίηση του καταναλωτή.

    Ακολουθεί η ανακοίνωση από το maga.gr

    Αγαπητοί φίλοι,

    Με αυτό το κείμενο επιθυμώ να απαντήσω στις πολλές ερωτήσεις σας που καταφθάνουν από κάθε κατεύθυνση σχετικά με την έκβαση της διαμεσολαβητικής επίλυσης της διαφοράς.

    Καταρχήν σας ευχαριστώ για μια ακόμη φορά για το μεγάλο ενδιαφέρον σας.

    Δυστυχώς, η συνάντηση στον Συνήγορο του Καταναλωτή, που διήρκησε από τις 13:00 εώς τις 16:00, δεν κατέληξε σε κανένα αποτέλεσμα.

    Η μια εκ των εμπλεκομένων εταιρειών δεν προσήλθε και οι άλλες δύο δεν έφτασαν σε συμφωνία ως προς την αρμοδιότητα της αντικατάστασης του iMac, καθώς ακούστηκαν πολύ διαφορετικές απόψεις.

    Συγκεκριμένα:
    – Η systemgraph ήρθε να μας ανακοινώσει ότι σήμερα, μία μέρα πριν το δικαστήριο, υπέβαλε την παραίτηση από το δικόγραφο της αγωγής σε βάρος μου για τα 200,000 ευρώ. Επίσης είπε ότι δεν έχει καμία υποχρέωση απέναντί μου και φυσικά αρνήθηκε να με αποζημιώσει για όσα έξοδα έκανα για την προετοιμασία της νομικής μου υπεράσπισης.

    – Ο εκπρόσωπος του Public υποστήριξε ότι μάλλον δεν τηρήθηκε σωστά η διαδικασία κι ότι κατά τη γνώμη του το Public δεν έχει κάποια ευθύνη, ενώ όταν ρωτήθηκε από το Συνήγορο του καταναλωτή, απάντησε πως ίσως σε τελευταία ανάλυση ευθύνεται η Apple.

    – Ο Συνήγορος Καταναλωτή και οι εκπρόσωποί του διαπίστωσαν ότι όντως ο καταναλωτής έχει γίνει μπαλάκι σε αυτήν την υπόθεση που κρατάει εδώ και πέντε μήνες κι ότι έχει ταλαιπωρηθεί. Το δε αίτημά μου για την ικανοποίηση των εξόδων μου που προέκυψαν από τη νομική άμυνά μου, όπως αυτή κατέστη εντελώς απαραίτητη εκ των γεγονότων, δεν συζητήθηκε περαιτέρω στα πλάσια της αρμοδιότητας του Συνήγορου του Καταναλωτή.

    Αξίζει να σημειώσω ότι τα έξοδα αυτά υπερβαίνουν στο διπλάσιο την άξια του ελαττωματικού υπολογιστή.

    Έτσι, δόθηκε 10ήμερη προθεσμία για περίσκεψη και νέα πρόταση των εμπλεκομένων επί των αιτημάτων.

    Παρόλαυτά, αισθάνομαι ότι σήμερα ήταν μια υγιής ημέρα διαλόγου για τα καταναλωτικά δικαιώματα στο πλαίσιο της Ανεξάρτητης Αρχής, στην οποία έχω προσφύγει ήδη από τις 12 Οκτωβρίου, πέρισυ.

    Όμως, διερωτώμαι από τη συμμετοχή μου σε αυτή τη συζήτηση, πόσο πραγματικά εκτεθειμένος βρίσκεται ο καταναλωτής Apple στην Ελλάδα. Κι αν χρειάζεται αντικατάσταση; …το μήλο της έριδος.

    Με τιμή και ελαττωματικό iMac,

    Δημήτρης Παπαδημητριάδης

  • Στον τρόπο που χειρίζεται το θέμα ο καταναλωτής βλέπουμε όλο το μεγαλείο της προβληματικής επικοινωνιακής λογικής της Apple. Δημιουργεί έναν παγκόσμιο πανικό πάθους για τα προϊόντα της χωρίς να έχει φροντίσει ποτέ τις…λεπτομέρειες σαν την τεχνική υποστήριξη.

    Είτε είναι κεραίες που δεν πιάνουν, μπαταρίες που παίρνουν φωτιά ή αλλαγή σε επεξεργαστές Intel που πριν έβριζε σε ολοσέλιδες διαφημίσεις το σχέδιο είναι πάντα το ίδιο: δημιούργησε φανατικούς που να τα υπομένουν όλα!

    Έρχεται λοιπόν ένας αδαής, που δεν ξέρει ότι στην Ελλάδα τα Mac έχουν ειδικό καθεστώς και νομίζει ότι θα μπορεί να αγοράσει έτσι απλά ένα μηχάνημα! Πάλι καλά που δεν είναι από παραεισαγωγή (όπως ήταν κατά κόρο παλιότερα, ακόμα και σε μεγάλες επώνυμες αλυσίδες ηλεκτρονικών).

  • Ανδρεας
  • Γιάννης Κ.

    Διαφαίνεται εδώ η αδυναμία του θεσμοθετημένου οργάνου, δηλ του Συνήγορου του Καταναλωτή, να επιλύσει μια “απλή” διαφορά που αφορά τεχνική εξυπηρέτηση και υποστήριξη σε ένα προϊόν αξίας 2000 ευρώ. Είναι λογικό να είναι αναρμόδιοι να αποφανθούν για τα έξοδα δικηγόρων, αλλά είναι απαράδεκτο να μην δίνουν μια άμεση και σαφή λύση στο θέμα της υποστήριξης, όποια και αν είναι αυτή.
    Τα πράγματα θα έπρεπε να είναι απλά: Ο πελάτης έχει ένα ελλατωματικό προϊόν και διεκδικεί την αντικατάστασή του χωρίς παραπέρα ταλαιπωρία. Υπάρχει η σχετική νομοθεσία καθώς επίσης και η πολιτική υποστήριξης και (γιατί όχι) η καλή διάθεση της κάθε εταιρίας. Τα βάζουμε στο τραπέζι και αποφασίζουμε.
    Και θέτω το παρακάτω ερώτημα: Η Ευρωπαική Ενωση έχει επιβάλει την δημιουργία του Συνήγορου του Καταναλωτή ,έχει πληρώσει χρήματα για αυτόν και έχει ήδη σχετικό ένα νομοθετικό πλαίσιο στο οποίο έχει εναρμονιστεί η Ελλάδα. Μήπως θα έπρεπε να γνωρίζει την αναποτελεσματικότητά του σε μια ΑΠΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ;

  • Νίκος Παπαϊωάννου

    Έχω ένα iMac 27″ μόλις δυο μηνών.
    Πριν δυο ημέρες μου παρουσίασε μια cyan κάθετη γραμμή ενός pixel στην οθόνη.
    Ιδρώνω με τη σκέψη ότι θα φύγει από τα χέρια μου και θα πέσει στα χέρια κάποιου τεχνικού στην αντιπροσωπία.

    Για αυτό και αναρωτιέμαι , μπορώ να ζητήσω από την αντιπροσωπία κάποιο χαρτί ότι “παρέλαβαν καλώς” για να αποφύγω τυχών “έτσι μας το φέρατε” σε οποιαδήποτε φθορά συμβεί?

    Αν κάποιος γνωρίζει κάτι…

    Ευχαριστώ

  • Δημήτρης Κ.

    Μοιράζομαι κι εγώ τη δυσάρεστη εμπειρία που είχα με τη systemgraph. Δε ξέρω εάν οι άλλοι είναι πολύ καλύτεροι αυτοί όμως δεν είναι εντάξει σίγουρα.