Tim Cook, Jony Ive και Craig Federighi μιλούν για το iPhone, την Apple και τον ανταγωνισμό

Bloomberg

To Bloomberg δημοσίευσε σήμερα συνέντευξη με τους Tim Cook, Jony Ive και Craig Federighi, το τρίο των «ηγετών» αυτή τη στιγμή στην Apple, μιλώντας για την πορεία της εταιρείας, τον ανταγωνισμό αλλά και για το μέλλον.

«Συμβαίνει σε κάθε αγορά που έχω δει», σχολιάζει ο Cook για την άνοδο των συσκευών χαμηλού κόστους απαντώντας στα media που βιάστηκαν να βαφτίσουν το iPhone 5C ως «το iPhone των φτωχών» κυνηγώντας τα page views χωρίς φυσικά η Apple να έχει υποσχεθεί ποτέ κάτι τέτοιο. «Συμβαίνει σε όλα τα προϊόντα ηλεκτρονικής, από κάμερες σε PCs σε tablets σε τηλέφωνα. Δεν μπορώ να σκεφτώ μία αγορά ηλεκτρονικών συσκευών στην οποία δεν συμβαίνει. Υπάρχει πάντα ένα μεγάλο κομμάτι σκουπιδιών στην αγορά. Δεν είμαστε σε αυτό».

«Δεν είχαμε ποτέ στόχο να πουλήσουμε ένα φθηνό τηλέφωνο», αναφέρει ο Cook. «Ο κύριος στόχος μας είναι να πουλήσουμε ένα σπουδαίο τηλέφωνο και να προσφέρουμε μια σπουδαία εμπειρία χρήσης, και βρήκαμε έναν τρόπο να το κάνουμε με φθηνότερο κόστος», σχολιάζει ο Cook για την διαφορά $100 μεταξύ iPhone 5C και iPhone 5S.

Ο Cook επιχειρηματολογεί ότι το ανώτερο τμήμα της αγοράς αποτελείται από καταναλωτές που επιθυμούν προϊόντα που κάνουν πολλά πράγματα για αυτούς. «Θέλω σαν τρελός να ανταγωνιστώ σε αυτή την αγορά. Δεν θα χάσω τον ύπνο μου για το άλλο τμήμα της αγοράς γιατί δεν είναι αυτό που είμαστε. Ευτυχώς, και οι δύο αυτές αγορές είναι πολύ μεγάλες και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που νοιάζονται και θέλουν μια υπέροχη εμπειρία από το τηλέφωνο ή το tablet τους», αναφέρει ο Cook ως ξεκάθαρη απάντηση στον ολοένα και αυξανόμενο ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Samsung και την Xiaomi στην Κίνα.

bloomberg_story_sep_19Το αφιέρωμα στέκεται ιδιαίτερα στη σχέση Jony Ive και Craig “Hair Force One” Federighi, η οποία τους τελευταίους μήνες μεταμόρφωσε το iOS 7 και δημιούργησε το iPhone 5C. «Δεν νομίζω ότι έχουμε μιλήσει ποτέ για τους ρόλους μας», αναφέρει ο Ive. «Μιλήσαμε για το πως μπορούμε πιο αποδοτικά να επεκτείνουμε τη συνεργασία που υπήρχε ανέκαθεν». «Η επιτυχημένη συνεργασία, στο μυαλό σου, μπορεί να σημαίνει ότι η γνώμη σου είναι πιο πολύτιμη και γίνεται η κυριαρχούσα κατεύθυνση», συνεχίζει ο Ive. «Αυτό δεν είναι συνεργασία».

Σχολιάζοντας το δόγμα που φαίνεται να χρησιμοποιούν τα media για το πως η Apple έχει πάψει να καινοτομεί ο Ive αναφέρεται συγκεκριμένα στον Touch ID του iPhone 5S. «Υπάρχουν τόσα πολλά προβλήματα που έπρεπε να λυθούν ώστε να εφαρμοστεί μία μεγάλη ιδέα», σημειώνοντας ότι δεν προσπάθησαν απλά να βρουν μια νέα τεχνολογία και να την προσθέσουν στη λίστα των χαρακτηριστικών. «Νέο; Το νέο είναι εύκολο. Το σωστό είναι δύσκολο», σχολιάζει εύστοχα ο Federighi.

Τέλος, ο Cook επανέρχεται στο μερίδιο αγοράς και το μερίδιο χρήσης. «Έχει σημασία πραγματικά ένα τμήμα της αγοράς εάν δεν χρησιμοποιείται;», αναρωτιέται ο Cook. «Για μας, έχει σημασία που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας. Θέλουμε πραγματικά να εμπλουτίσουμε τις ζωές του και αυτό δεν μπορείς να το κάνεις εάν το προϊόν είναι στο συρτάρι». Σχολίασε, μάλιστα, και την πρόσφατη εξαγορά της Nokia από την Microsoft. «Όλοι προσπαθούν να υιοθετήσουν την στρατηγική της Apple. Δεν ψάχνουμε για εξωτερική επαλήθευση της στρατηγικής μας αλλά θεωρώ ότι υποδηλώνει ότι υπάρχει αρκετή αντιγραφή της και ότι οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη σημασία της», αναφέρει ο Cook. «Η Nokia είναι η υπενθύμιση σε όλους στη βιομηχανία ότι πρέπει να συνεχίζεις να καινοτομείς και αν δεν το κάνεις πεθαίνεις».

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το αφιέρωμα του Bloomberg εδώ.

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook